Dom senaste dagarna...

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för den dåliga uppdateringen här i min blogg. Men det har varit såå sjukt mycket nu kring jul och nyår, och nu när allting är över kan man pusta ut och fortsätta skriva igen.

I måndags åkte jag ner till Olofström till farmor och träffade resten av släkten från min pappas sida. Resan gick bra, det var ju första resan jag åkte så långt med Tindra med tåg och buss. Hemma hos farmor blev det finskt julbord, och vi fick träffa tomten för tredje gången den här julen. Hehe! Tindra fick en massa kläder, gosedjur och leksaker. Jag fick 600 kr, lite kläder (fast den ena tunikan fick jag byta), en shal, armband, presentkort på H&M för 300 kr. Jag och M fick tillsammans två jättefina skålar i silver. Dom passar alldeles utmärkt i vårt vardagsrum. =) Vi åkte hem på tisdagen, dagen efter och dagen innan nyår. Kom hem ganska så sent så tog det bara lungt då.

På nyårsafton stack vi snabbt ner till stan innan affärerna stängde, va inne på H&M och kollade om jag hittade något att ha på mig för kvällen, men hittade verkligen ingenting! Hittade en fin linne/klänning på Åhlens som fick duga. Köpte även nagel förstärknings-nagellack. Mina naglar har blivit jätte känsliga och går sönder för minsta lilla, tror det är graviditeten som är orsaken, för dom har alödrig varit så innan.

På kvällen på Nyårsafton kom Frida, Victor och Tuva, vi åt god mat, även fast bak potatisarna vägrade att bli klara! Helt mysko! Vi hade dom inne i över två timmar (man brukar ha inne dom i ca 45-50 min) och dom var fortfarande inte klara!? Aja. Tindra och Tuva lekte och förde liv hela kvällen. Dom fattade väl att det var något speciellt med just denna dag/kväll. För båda var vakna tills det var lagom att gå ut och kolla på alla fyrverkerier. Tuva somnade när vi väl kom ut, men lilla Tindra tyckte det var hur coolt som helst och blev inte alls rädd, som jag trodde att hon skulle bli. Hon satt och tjoade och diggade fram och tillbaka i vagnen. Haha! Dum som jag var glömde jag både min mobil och kamera när vi stod där ute, så har inga bilder från det. =( När vi kom in igen nattade jag Tindra och hon somnade ganska lätt, helt slut från allt bus med Tuva. Frida, Victor och Tuva gick hem kring ett och Alle kom istället och vi satt uppe och snackade strunt ett tag tills jag blev super trött. M och han satt uppe typ hela natten.

Nyårsdagen spenderades mest i sängen med mys och Heroes, vi gick bara upp för att äta och byta blöja och lite så, annars var det en väldigt slapp dag! Igår var vi och handlade på City Gross, vii var tvugna att ta bussen ut där, för vi hade ingen tillgång till bil. Så segt och det var så pissigt kallt också!

Idag vet jag inte riktigt vad som händer, blir väl att ta det lungt här hemma, ska nog gå ut och gå en runda så man får röra på sig lite. Det snöar just nu också, mysigt! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0