Ugnjävel!!

Bullarna blev katastrof! Ena plåten blev brända, jag fattar inte hur. För dom ska vara inne i 6-8 min på 250 grader och dom var inne i 5 minuter. Tänkte att jag skruvar ner värmen till 200 och har inne den andra plåten tills dom är gyllenbruna. Och gissa vad? Dom blev degiga i mitten! ÅÅh så jäkla tröttsamt! Det måste vara något fel på vår ugn! Det är samma sak när jag gör min kladdkaka, jag får oftast ta ut den lite innan så länge som den ska vara inne. För annars bränns den. Som tur ska ju kladdkakor vara kladdiga i mitten så det har ju inte gjort något då. Puh! Jag blir så trött! Här har jag stått och slitet i köket i två timmar, utan något resultat. Sånt gör en så besviken alltså!

M börjar nog bli sjuk, han har legat i sängen hela dagen och inte mått så bra. Och det är verkligen inte likt honom, det brukar vara full fart på honom annars. Nu har jag tagit över den rollen istället. Jag har donat i köket större delen av den här dagen. Har gjort en köttfärslimpa som står inne i ugnen nu. Bäst för den att den blir god nu alltså! Annars går jag och lägger mig direkt efter maten! Ni märker väl om det har gått bra eller inte. Återkommer jag så har jag lyckats, om inte, ja ni fattar va?



//S.



P.S Batterierna i kameran är slut och vi har inga nya här hemma. Så det blir inga bilder idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0