Tvätt, tvätt och tvätt

19 Mars...

Fick sova ganska bra inatt. Vi gick och la oss vid elva och jag somnade ganska snabbt, kände mig ju lite febrig. Sen vaknade Tindra vid två och ville ha mat. Och sen sov hon till fem för att ha mat igen. Och vaknade på nytt vid nio. Så har faktiskt fått sova mer än vad jag brukar göra. Dom senaste nätterna har jag bara sovit i fyra timmar ungefär. Det tar på kroppen. Men nu känner jag mig utvilad iaf.
Idag ska jag tvätta, det behövs. Tindras blöjor är lite för stora för henne, så det läcker lätt ut. Har fått byta kläder på henne rätt ofta. Och hennes små kläder börjar ta slut. Hon är ju så liten, så majoriteten av hennes kläder är alldeles för stora. =)

Tänka jag skulle skriva ett inlägg om själva förlossningen sen nång dag då jag har tid, den va ju lite utdragen. 37 timmar lång från det att vattnet gick, 24 timmar från det att värkarna började eller 10 timmar från det att jag fick åka in en sista gång och det sattes igång på allvar. Beroende på hur man vill räkna. Man brukar ju räkna från de att vattnet har gått. Men det var ju inte så att jag gick och hade ont i 37 timmar och kved. Måste säga att jag trodde de skulle vara värre att föda barn. Och jag skulle lätt kunna skaffa fler. =) hehe. Men det får vänta. Nu är det Tindra som tar all uppmärksamhet.. =)

image18
Här är Tindra bara en timme gammal.


//Lill.S.

Kommentarer
Postat av: Harri - pappa och morfar

En gång till! En gång till! En gång till! ...

2008-03-20 @ 09:28:40
Postat av: Harri - pappa och morfar

En dotters och en sons kärlek har resulterat i ett nytt liv! Ett litet mirakel är fött och en pappas och morfars oro har bytts ut mot en glädjefull lättnad.

Idag ska jag få träffa lilla Tindra för första gången. Kan inte vänta... Ska bli spännande och roligt :)

2008-03-20 @ 09:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0