Jobbigt..

Har fått mjölkstockning och febern har inte gått över än. Brösten spänner inte lika mycket dock. Och det är ju skönt de. Men fy asså, är riktigt jobbigt att ha feber nu. Måste upp varje natt också för att mata Tindra, jobbigt när man har feber. Det är tur att jag har Matthias så vi kan dela upp de lite.

Ingen berättade för mig att det skulle vara så här jobbbigt med ammningen. Dom senaste dagarna har Tindra fått mjölkersättning och bröstmjölk från flaska, som jag har pumpat ut. Tack vare att mina bröstvårtor har varit så såriga så det sprutade blod från dom och pga att jag har haft hög feber. Och nu när jag har försökt amma henne har hon vägrat ta bröstet. Det känns jätte jobbigt, för jag vill kunna amma henne. Trodde jag aldrig skulle bli så här känslig som jag är just nu, man har ju hört om de att nyblivna mammor blir extremt känsliga och gråter för ingenting. Och det stämmer.. Man känner sig så misslyckad så fort inget funkar som det ska. Man vill bara bryta ihop. Hur löjligt det än är. Hormonerna spökar mer än vanligt! Hörde från någon att det är lättare för kroppen att gå från att inte vara gravid till att bli gravid än att gå från att ha varit gravid till att inte vara det längre.. Och jag tror att det stämmer det med.. Det är tur att man har så många brevid en som stöttar en..

Tack!


//Lill.S.


Kommentarer
Postat av: Nicole

åhh gud vad ont det borde göra :( man blir ju nästan skraj för att amma^^ men jag ska iaf försöka :) går det inte så går det ju inte :/

2008-03-23 @ 14:42:37
URL: http://niicol3e.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0