Fullt upp...

18 Mars..

Det har varit fullt upp dom senaste dagarna. Jag har inte hunnit med någonting känns det som. Vi har haft besök, vart ute på massa ärenden m.m. Igår hade jag lite feber, tack vare mjölkstockning i brösten. Dom spänner och det gjorde riktigt ont igår. Nu är dom lite bättre, men dom spänner fortfarande. Amningen går sådär. Såriga och svullna bröstvårtor gör det hela svårare. Hon får flaska nu också istället för att amma henne hela tiden. Är inte så lätt när lilla Tindra vill sutta varannan till var tredje timme dygnet runt. Men det kommer att bli bättre. Jag vill ju kunna amma henne.

Matthias var på BVC med Tindra igår. Hon har växt två cm och väger nu 3130 g. Hon gick ju ner dom första dagarna men nu har hon tagit igen det. Hon växer, och jag tycker nästan det går för fort. Hon är 10 dagar idag, känns som det va igår hon föddes. Hennes navelstump rammlade av igår också. Och allt ser bra ut. Barnmorskan sa att vi hade ett väldigt friskt barn, och det känns jätte skönt att höra.

Vi eller Tindra kanske man ska säga, har fått jätte mycket kläder, blommor och kort sen hon föddes. Hela hennes byrå är full med kläder nu.

Idag ska vi ner till försäkringskassan och fixa bostadsbidrag och sen till lasarettet och fixa bilbarnstol. Har ju inte hunnit fixa det innan.

 
image17


//Lill.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0