Bullfest..

3 Mars

Helgen har varit lugn. I Fredags var jag hos mamma i Rottne och hälsade på. Skönt att komma bort lite, iväg och göra något. Annars sitter jag ju bara hemma här liksom. Tog bussen hem relativt tidigt i lördags, för Matthias saknade mig för mycket. Så jag fick ett varmt välkommnande när jag kom hem, och han hade till och med städat hela lägenheten. Så sött! =) Vi åkte till hans föräldrar senare på kvällen, åt där och kollade på melodifestivalen. Det är första året på länge som jag verkligen har sett alla dom här semifinalerna, antar att jag har haft bättre saker för mig dom senaste åren. Men nu är både jag och Matthias mer "vuxnare" och är inte ute och super varje lördagkväll. Och jag klagar faktiskt inte. Även fast musiken inte är den bästa så är det ganska underhållande. Björn Gustafsson bara i sig gör hela melodifestivalen värd att kolla på. ;oP

I söndags va de redigt slappt. Jag gick med myskläder större delen av dagen. Jag bakade scones (igen) som vi åt till frukost. Jag och Matthias bakade en massa kanel och vanilj bullar!! =) hehe. Ganska kul hade vi! och bullarna blev lyckade! Matthias har redan ätit upp majoriteten av alla bullar. Finns bara mellan fem och tio stycken kvar nu. Han är ett riktigt bullmonster. =)

Det är bara 2 och en halv vecka kvar nu till beräknad födsel. Känns pirrigt, men jag längtar! Det har varit lite lugnare med sammandragningar nu och barnet sparkar inte lika mycket. Men dom små sparkarna är inte så små längre. Dom är riktigt intensiva och gör ont. Det är nästan så man kan greppa tag om foten när den sticker ut långt från magen. Det ser lite läskigt ut och det gör ont, men sammtidigt är det en lika underbar känsla varje gång. Jag får ett lyckorus genom mig. Det finns nått där inne och snart kommer den ut. =) Det som har skapats i min mage kommer jag snart att hålla i min famn...


image12


//Lill.S.

Kommentarer
Postat av: Harri

Snackade med Matthias den dagen han var hemma och surade för att han fick vara ensam hemma. Han bedyrade sin kärlek till dig och berömde din matlagning. "Hon har blivit riktigt duktig på att laga mat".

2008-03-04 @ 21:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0